Gwarancja
Wyjaśnienie terminu i informacje dla konsumenta.
1. Co to jest gwarancja?
Gwarancja to ? obok rękojmi ? jedna z podstaw złożenia reklamacji. Jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta.
2. Gwarant
Odpowiedzialny względem konsumenta, może nim być producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca. Zakres odpowiedzialności gwaranta powinien być określony w dokumencie gwarancyjnym.
3. Oświadczenie gwarancyjne
Oświadczenie może być złożone w dowolnej formie. Konsument ma prawo żądać wydania dokumentu gwarancyjnego na trwałym nośniku (np. na papierze). Jest to dowód na posiadanie przez konsumenta uprawnień z tytułu gwarancji. Jego brak nie oznacza utracenie przez konsumenta tych uprawnień, może jednak utrudnić dochodzenie roszczeń.
Oświadczenie gwarancyjne powinno zawierać co najmniej:
? nazwę oraz adres gwaranta
? zakres terytorialny
? czas trwania gwarancji
? pozostałe podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji
4. Okres gwarancji
Czas gwarancji może być różny ? zależy od woli gwaranta. Oznacza to, że może wynosić rok, 7 lat, a nawet obowiązywać dożywotnio. Informację nt. okresu trwania gwarancji powinny się znajdować w karcie gwarancyjnej. Jeżeli nie określono czasu obowiązywania gwarancji, termin ten wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy kupującemu.
Okres gwarnacji na sprzedawane produkty przez firmę eMedika jest zawarty w opisie produktu. Informację można również uzyskać telefonicznie poprzez kontakt z infolinią pod numerem telefonu 533 243 243.
5. Ile czasu na naprawę gwarancyjną?
Czas na naprawę gwarancyjną powinien być określony w karcie gwarancyjnej. Jeżeli go nie wskazano ? niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni.
6. Reklamacja a gwarancja
Jeżeli w wyniku reklamacji z tytułu gwarancji, gwarant zwrócił rzecz wolną od wad, albo dokonał istotnych napraw w reklamowanej rzeczy, termin gwarancji liczony jest na nowo od momentu dostarczenia rzeczy kupującemu. Jeżeli w wyniku reklamacji gwarant wymienił części w reklamowanej rzeczy, wówczas termin gwarancji biegnie na nowo dla wymienionych części.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego pod adresem:
https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/
kontakt
Masz pytania?
Chętnie odpowiemy, skorzystaj z dogodnej formy kontaktu.
kontakt
Masz pytania?
Chętnie odpowiemy, skorzystaj z dogodnej formy kontaktu.
533 243 243
Zapraszamy do kontaktu:
poniedziałek - piątek 10-18
kontakt@emedika.pl
eMedika.pl - Wszelkie prawa zastrzeżona 2013 - 2023 | Polityka prywatności